Jíst, meditovat a zamilovat se do Liberce

DOK Liberec kam v liberci liberecké podniky Mikyna Pytloun snídaně v Liberci večeře v Liberci

Těšení se na červencový prodloužený víkend bylo obrovské. Na pořadu čtyř svátečních dnů jsem totiž měla hned dvě důležitosti. Za prvé užít si novopackou veselku aka plus jednička mé drahé polovičky a za druhé přivézt vám čerstvou letní inspiraci z těch nejlepších libereckých podniků. A jak jsem obě věci z to do listu splnila? To zjistíte, když se prokoušete následujícími řádky.

Všechno to začalo v sobotu v Praze. Probudili jsme se do slunečného rána, kterému předcházela deštivá noc. Vítězství. Krásné počasí, svatební outfit podle plánu, snídaně ve vršovické kavárně Tvoje máma a jelo se. Na místě určení nedaleko Nové Paky jsme byli s dostatečným předstihem. Stihli jsme drink před obřadem, po něm a v průběhu noci ještě nesčetně dalších. Však víte, jak se to říká: Kdo se ráno nestydí, ten se večer nebavil. Naštěstí byl záchytným bodem následujícího dne Liberec se všemi svými gastro parádami, které nás po prohýřené noci dostaly rychle zpátky do hry.

DEN #1

Snídat spolu DOK po DOKu

Do libereckého DOKu, neboli do domova pražírny Nordbeans, jsme se dokodrcali v čase nedělního brunche. Všude voněl právě dopečený chléb, čerstvá káva, a hlavně bramborové knedlíky plněné uzeným masem s dušeným zelí na medu. Zásah. Ideální vyprošťovák stejně jako vepřový bůček ve zdejší buchtě s kyselými okurčičkami, zelným salátem a hořčičnou majonézou či chlebíček s vajíčkovou pomazánkou. Po hodince degustování a povalování se na zápraží nádražního domu jménem DOK se nám zase vrátila barva do tváří a bylo na čase provést check-in a dát si horkou sprchu.

Ptáte-li se na to, kam v Liberci složit hlavu, máme pár moc pěkných tipů. Určitě nesáhnete vedle, když si vyberete ubytování z Pytlounovy sítě. Na výběr je vše od apartmánů až po butikové pokoje. Skvělé doporučení můžeme dát také na bed & wine Světoběžník a na wellness penzion U Muzea. My osobně jsme se ubytovali v Pytloun Flat Hotelu, odkud to máte do víru města cobydup.

Být chvíli Bez konceptu

V Liberci je to vlastně všude nedaleko. Do pár desítek minut se pěšky dostanete na všechny hlavní spoty. Jedním z nich je i kavárna Bez konceptu, kam jsme také měli namířeno. Během příjemné procházky nám lehce vyhládlo, takže jsme hned doplnili energii báječnou domácí focacciou a ledovou limonádou. V Bez konceptu můžete ochutnat vše od bagetek a sendvičů přes quiche až po fenomenální zákusky. Skvělá káva je samozřejmostí.

Po svých jsme univerzitním městem pokračovali i dál. Myší dírou jsme to od kavárny vzali k přehradě Harcov. Její stezka nabízí romantické výhledy na Ještěd a na přehradní hráz. Zastávku si můžete udělat třeba v plovárenském občerstvení. Pivo do kelímku tu v horkém letním dni nejspíš neurazí.

Mít Vokno

Když už je řeč o pivu, naše následující kroky musely nutně mířit do baru Vokno. A nejen proto, že pivo patří mezi spolehlivé léky na opici. Podnik Vokno je takovým lokálním kulturním obývákem. Potkáte se s místňáky, na čepu si dáte ležáček i speciálek, a kdyby vám to přece jen nestačilo, bárek má i slušnou zásobu kvalitních destilátů. Sáhněte na polici po skotské Laphroaig nebo po třikrát destilované irské single maltce Hinch a skládačka vašeho vokna z předešlé noci může začít.

Gauneřit v Chicagu

Hlad v Liberci nedostane šanci, pokud stejně jako my na závěr dne zamíříte do Chicago bar & grillu. Čekají vás tu burgery, hranolky, masa, burrita, saláty, nachos a nově i taco (pozor, taquería funguje jen na rozvoz). Do Chicaga si před návštěvou nezapomeňte zavolat o rezervaci. I bez ní vás ale personál rád usadí na bar, přímo ke zdroji osvěžujících Margarit a dalších lákavých nápojů.

A teď už vážně dobrou noc!

DEN #2

Schoulit se do Mikyny

V Liberci furt prší, zvěstovali. A měli pravdu. V pondělí na Cyrila a Metoděje to bylo na spadnutí, ale nás nic nezastavilo. V plánu byl výšlap na Ještěd, ale ještě před ním snídaně, kvůli které jsem nemohla dospat. Mikyna coffee & food point, všech foodies a snídaňofilů ráj. Sem na blind rozhodně ani krok, zklamání by bylo veliké. Co ale můžete udělat naslepo je píchnout prstem do menu, protože cokoliv si tady dáte, bude nebe v hubě. Mně se prst při výběru zastavil na topince s avokádem a pestem ze sušených rajčat. Volitelně jsem navrch přiobjednala pošírované vejce. Mé společnosti zaplesalo srdce nad snídaňovou batátovou bulkou s omeletou, čedarem, chilli majo a cibulovou marmeládou. A aby nám při cestě na vrchol náhodou nechyběla síla, šábli jsme se napůl ještě o špaldové palačinky s domácí borůvkovou marmeládou, smetánkem, jahodami a mandlovou drobenkou. K tomu káva, kakao a bývalo by se nabízelo zalézt zase zpátky do postele, ale my ne. Vyrazili jsme na Hubáčkův skvost.

Mrholilo. Cestou nahoru jsem po tak vydatné snídani funěla jako gorila v mlze. Naštěstí mi tenhle pocit vydržel jen k turistické Chatě Pláně pod Ještědem. Uf, zastávka na malé pivo a rychle se zase rozejít do kopce. V mlze, přesněji v oparu, vlastně proběhl celý náš výšlap i kýžená vyhlídka od vysílače. Taková ještědská klasika, řekli bychom. No co. Seběhneme dolů? Challenge accepted. Trailovým během jsme byli dole u auta za pár minut, a přesně ve chvíli, kdy začala průtrž. Tak jsme popojeli do Bedřichova.

Zobnout si Maliník

Jestli patříte mezi ty, kdo strávil svá vysokoškolská léta v Liberci, pravděpodobně tu vždy budete znát někoho, u koho můžete zaťukat na kafe. A taky že jo. V Bedřichově jsme zbytek přeháňky strávili v malebné chaloupce známých. Zanedlouho už zase svítilo slunce a my jsme mohli pokračovat v cestě. Tentokrát nás čekal stánek Maliník, zastávka, kterou v Bedřichově nesmíte minout. Nabízí všechno, po čem vaše gurmánská dušička prahne. Pečené, trhané, slané, sladké, čepované, točené. Tu makovky, tu mazance, tu bezlepkové a lepkové koláče. Zobli jsme si slanou lokši s trhaným kachním masem a hoisin omáčkou, spláchli ji Kouskem piva a jelo se zpět do Liberce.

Tady však jen na skok do Pytlouna na převlek a rychlou sprchu. V merku bylo totiž ještě pár míst. Třeba Jungle Gin Bar, jenže ten měl svátečně zavřeno stejně jako irská restaurace Black Horse. Inu, zopakovali jsme trasu z Chicaga do Vokna a o hlad a žízeň bylo postaráno.

Dobrou, uchozenou noc.

DEN #3

Co skvěle začalo v DOKu, klidně může skvěle skončit v DOKu. Závěrečná snídaně naší liberecké food tour proběhla taky tady.
A po ní hurá zpátky do Prahy. Libíčku, díky. Bylo to krásný!

P.S. Doma bylo k večeři lečo a virgin Bloody Mary. Detox nutný.

P.P.S. Na svatbě jsem chytla nevěstinu kytku, takže do roka a do dne a třeba i v Liberci.